Isnin, 23 Februari 2009

My Weekend Part 2

SALAM semua. Part 2 nie bukan apa, cume hari Ahad jek 22/2/2009. Orang slalu kater dok KL nie susah. Takde masa nak bawak jalan-jalan atau kalau nak bawak keluarga keluar, banyak belanja nak kene sediakan. ARGGGGG membohong jer semua tuh. Bagi aku semua tuh alasan malas nak kuar. Aku paham kengkadang biler kita berkerja siang malam, hari-hari cuti nie kita nak rehat. So malas nak ada gangguan pasal Senin nanti nak kerja balik. Nasihat aku la kan, walaupun kita hari-hari dok rumah tapi sebenarnye kita jarang spend time ngan family. Sebagai contoh, since tiap-tiap minggu aku n najlah bawak adam n fahd keluar bersama, relationship kami ngan anak-anak dah berubah. Diaorang makin manja ngan kami, banyak songeh tuh biasa la, dah dengar cakap and yang penting terasa ke sayanganya. Aku pun lately nie makin slalu berdating berduaan ngan Najlah. So gadoh tuh masih slalu la tapi dah saling memahami. Sebenarnya ku n wife aku ader bercita-cita tiap-tiap minggu nak bawak family keluar bersama. sama ada outing free atau berbayar. So for the past month kam berjaya melakukannya. Minggu lepas gi bawak bebudak gi Tasik Perdana. Spen RM11.00 ringgit jek. Naik trem ngan sampan kayuh. Tah aper namernyer tah. Last 2 week gi Petrosains (yang nie kene kuar duit). Last 3 week gi piknik main sand Castle kat Taman Rimba Taman Tun Dr Ismail. Last 4 week jalan-jalan KL. Lupe la nanti wife aku updatekan. Hehehe.
Ok la sambung balik citer pasal kehidupan ahli politik/pemimpimpin (peringkat bahagian jek tau). Ha semalam aku janji anak-anak n najlah nak gi Tasik Perdana kul 9.00. So bangun ler aku awal-awal pagi. Breakfast and gi menuju ke tasik Perdana. Ok jugak. bawak bebudak main playground, naik sampan n lastly naik trem pusing satu kawasan Tasik perdana ke Bukit Aman, Jalan Tangling. The whole Area la.
Pastuh gi kene gi function UMNO, Perasmian Kelab Kompang UMNO Cawangan Panglima Garang. Petang gak nie. Lepas gi sana aku ker rumah sahabatku, Jai NKP Lembah Pantai. Heheheheh potong jambul anak dia. perrrggghhhhh.......aku ingat salah rumah. Pasal macam kenduri kawin da dia buat.........Pastuh gi kenduri kawin laks. Last-last sampai gumah lewat petang. So dapat ler aku makan malam bersama keluarga. Malam tuh adam and fahd paksa aku main game ngan dia. Then teman najlah tengok CSI. Pastuh dlm 11 lebih aku nak update ler blog aku. Tapi hampeh....lag giler. arggggg...tension aku. Lain kali jek la buat.
OK lah.....tengok-tengok ler gambo kat bawah nie yer. Sori aku lagi skali lupe nak bawak kemera. So pakai kemera phone jek ek. Gambar blur sket.
Adam and Fahd tengah lari dari Mama dia.

Fahd tengak cube nak meluncur. Fahd nie kalau tak biasa dia takut. Agak penakut gak dia nie.

Nie sapa daaaaaaa???

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....

Ayahhhhhhhhhh.....were are uuuuuuuuuuuu

Mama, Bot nie goyang la nak jatuh nie. Mama tengok ler adik Mi nieeee

Ayah what is this. You say this for precaution, but then i feel like dying.
Mamaaaa......oooooo mamaaaa...... MAMA

Heheheh....Adik...we re backkkkkk
Walaupun persiapan Cawangan nie marhain, tapi yang penting SEMANGAT. Semangat tuh penting. Walaupun serba kekurangan, akan tetap mereka laksanakan jua UNTUK BANGSA, AGAMA DAN NEGARA. Blurrrrbbbb....lauk dia sedap la. heheheh

Naib Ketua Bahagian ku tengah kyusuk bercerita. Tah apa ler yag di ceritakanya.

Eyahhhhh.....camni kompangnye nak oiiiiii......Nak main nie kene ada feeling. Kalau tak, tak jadiknyeeee. Ewwwwaaaahhhhhh.

TAHNIAH KEPADA UMNO CAWANGAN PANGLIMA GARANG. Potong jangan tak potong. Cam kawin laks eh.......hehehe

Trimas (terima kasih) Puan Hajjah Mariam (Naib Ketua Bahagian Seputeh) kerana sudi hadir. Mekacih Bos (Mustafa Kamal / Ketua Bahagian Seputeh) kerana sudi resmi....hehehe

Mari bergambarrrrrr yeeeehaaaaa.

Nie ler makanan yang aku kater sedap tuh.....Perrrggghhh panas-panas minum sirap kampung. Legaaaaaa....
HAAAAA BAWAH NIE LAK KENDURI CUKUR GAMBUT ANAK JAI NKP LEMBAH PANTAI. CAM KENDURI KAWIN BEB. 5 KEMAH. KALAU KAWIN NANTI TAK TAU LA CAMNO.
Seperti biasa aku ak bawak kemera, so gambar blurrrr ler. Camera phone ler katakan.






5 ulasan:

AQisH berkata...

bad..i rasa weekend mmg kena spend time ngan diorg since weekdays msg2 bz..last weekend i gi tgk wayang upin ipin..;-)

at least once a week mmg kena outing ngan diorgkan..mmg dh jd rutin idop kitorg at least kuar gi sopin mall huhu x pun gi taman je..this week x tau lg nak gi mana tp dh ada jemputan kenduri kawin..still kena bwk diorg gak ;-)

Tanpa Nama berkata...

best sesangat ker upin cipin nie??? i ingat nak tengok la

Tanpa Nama berkata...

best sesangat ker upin cipin nie??? i ingat nak tengok la

Tanpa Nama berkata...

kesiannya tgk pakai life jacket tu... hahahaha...!

jom upin & ipin.. tanya budak2 tu semua taknak sbb tak penah tgk... cuba ckp nak tgk Ben 10... huh!

Tanpa Nama berkata...

nina

tolong book kan